Saturday, May 2, 2009

Pink.//

Aku mimpi dia; malam semalam.
Di dalam bilik yang tenang,
Angin bertiup nyaman dari tingkap yang terbuka luas.

Fokus aku;
Kepada katil yang terletak di hadapan dinding,
Dia.

Baring tidur bersama seorang perempuan,
Berpelukan.
Mesra. Manja.
Selesa.
Yang nyata, perempuan itu, bukan aku.

Kemudian aku terjaga.
Masih terbaring di atas katil,
Aku dengar;

Hujan lebat,
Angin bersiul menembusi tingkap aku.
Suasana muram.

Hati aku menjadi gelisah,
No matter how much I try to avoid it.

Aku mula menjadi cemburu,
No matter how much I try to hide it.

Pernah satu soalan ditujukan kepada aku,
"Do you believe in happy ending?"
Dan aku laju, menjawab, "Yes."

Tetapi,
Itu hanya jawapan ringkas aku.

Jawapan sebenar?

"Yes. But not, never, for me."

Oh well.

3 comments:

NN said...

babe..Get out of this phase quick...fast!! u r not this 'dark' person..so not you!! wake up...hahahha but really!!

Unknown said...

awwww.... pessimistic eh?

Me said...

NN: Hahaha. GETTING OUT! After I get my revenge. HAHAHAHA not :D

Versed: Pessismistic when I just woke up. LOL